Site-ul nostru sub în mentenanţă. Ne cerem scuze pentru mici întreruptări și/sau erori. Mulţumim!

Open Zetea 2013

Competiții 2013. Iunie 14. Vineri

În perioada 25-26 mai a avut loc concursul anual de pescuit la muscă pe porțiunea superioară a Târnavei-Mare. Față de edițiile precedente cu participanți individuali, anul acesta au participat echipe, fiecare fiind alcătuită din trei persoane. Pe lângă pescuit, cei înscriși au participat și la un concurs de legat muște, respectiv concurs de casting. Atribuțiile de organizare au căzut în mare parte în sarcina membrilor Flyfishing Dedicated Klub, dar în calitate de partener al evenimentului a participat și asociația de pescuit Târnava-Mare.

Evenimentul mai se poate mândri cu cel mai mare număr de participanți la un concurs de pescuit la muște din România. În total s-au înscris 15 echipe, însemnând 45 pescari. Regulile au fost stabilite în așa fel, încât pe când doi dintre membri echipei pescuiau, cel de al treilea arbitra la o altă echipă. Au loc trei manşe, și fiecare concurent pescuia de două ori. Au fost punctați peștii de peste 16 cm. Anul trecut am participat pentru prima dată la un concurs de pescuit la muște, iar anul acesta, fiind chemat de prietenul meu Doki, m-am hotărât să mă bag din nou, de data asta evident în echipă. Echipa noastră a fost alcătuită de Andras, alias Doki, Istvan și cu mine. Obiectivul nu a fost neapărat să câștigăm, ci să simțim atmosfera evenimentului, să experimentăm, să facem cunoștințe noi și să pescuim. Evident, cine participă la un concurs, nu vrea să fie chiar ultimul, se străduiește la un clasament fruntaş.

Evenimentul a luat start sâmbătă dimineața, într-o atmosferă plăcută. Au venit numeroși pescari din toate colțurile țării la pensiunea, care găzduia evenimentul. Aici au avut loc înscrierile, plata taxelor de participare, semnarea luării la cunoștință a regulilor de protecția muncii și alte formalități.

Îngămădirea de dimineață

Toată lumea aștepta cu nerăbdare să poată intra în apă și să treacă pe listă primele pești. Condițiile meteo au fost favorabile, echipele au fost întâmpinați de soare și apă limpede. În echipa noastră, lui Istvan i-a picat să fie arbitru în prima tură, Doki și cu mine trebuia să concurăm.
Ne-a picat porțiunea cea mai de sus, care mie personal nu îmi plăcea foarte mult (interesant, că și anul trecut, tot aici am început, atunci prindeam destul de binișor), colegul meu însă era entuziasmat, deoarece, în urma populării,cu câteva zile înainte de concurs au prins mulți păstrăvi mari. Am început prima mansă cu mari speranțe. După un sfert de oră, am început să mă îngrijorez un pic, că poate nu este porțiunea asta atât de plină de păstrăvi, cum era înainte. Mă tot uitam, când se îndoaie undița prietenului meu, și mă gândesc, că el aștepta același lucru de la mine, dar în prima fază nici unu dintre noi nu a avut rezultate. Colegul a spart gheața cu un păstrăv indigen. Am scanat apa cu toți nervii concentrați, timp de trei ore jumătate de pescuit, am căutat prin toată porțiunea. Am schimbat destul de des muștele, ne-am străduit să găsim nimfele ideale. În ultima jumătate de oră am încercat şi streamerele, rezultatul final a fost însă destul de slăbuț. Doki mai scos doi păstrăvi mici și un lipan. Eu am avut o trăsătură, care însă nu s-a prins. Eram derutați la finalul primei reprize, nu înțelegeam unde au dispărut păstrăvii populați cu puțin timp în urmă. Pe porțiunile mai joase au fost prinși câțiva, dar numărul a fost nesemnificativ, poate doar lungimile adunate.

Să înceapă distracția

Alții au prins exemplare frumoase

Cu astfel de exemplare s-au adunat repede mulți cm

Într-adevăr ... un exemplar frumos

Cel care l-a prins este fericit

Acesta este deasemenea un exemplar frumos

După prima repriză deprimantă din nou ne-a fost sortită o porțiune, unde puteam prinde pești mici. De-alungul anilor precedenți de abia am prins pe acolo vreun exemplar cât de cât. Niște prieteni au pescuit pe aceea porțiune înaintea noastră și au prins 10 pești ce puteau fi punctate, dar și cei mai mari abia depășeau 20 cm. Doki avea chef de arbitraj. Nici eu nu eram foarte entuziasmat, dar având în vedere rezulatele mele în prima mansă, eu m-am dus cu Istvan. Între timp a început să plouă ca lumea. La începerea reprizei s-a mai potolit, iar mai târziu s-a și oprit, schimbând un pic culoarea apei. Acest lucru nu a afectat nimfele și cum s-a dovedit ulterior, nici peștii. Istvan a prins primul pește, un păstrăv indigen. După puţin timp ,s-a spart gheața și la mine, datorită unui lipan frumușel. În primele două ore colegul meu a avut mai mare succes, dar la finalul reprizei eu am echilibrat situaţia. Din total erau doar 10 pești punctabile, câte 5 bucăți pentru fiecare, însă cantitatea a fost suficientă doar pentru ultimul loc, restul echipelor fiind mai buni cu 1-2 pești. Oricum mă bucur că pe aceeași porțiune, am reușit să prindem măcar atât. De obicei pescuiesc porțiunea aceea în jumătate de oră, sau poate sar peste, fiind o zonă mai slabă a râului. Dar în unele standuri, echipele au întâlnit cu păstrăvi populați, într-o cantitate semnificativă.

Zsolt concentrează…

…și drillul

Și Zoltán are ceva, însă această captură nu este luată în evidență

Unele echipe au avut rezultate frumoase la sfârșitul celei de a doua reprize

Seara a avut loc discuții libere, cină și concursul de legat muște. Participanții la concurs trebuia să lege în 15 minute două muște, un uscat și o nimfă. Toată lumea primea materialele și folosea propriile unelte.

Începe legarea muștelor

Are loc arbitrarea

A sosit dimineața ultimei zile. Eu -am terminat pescuitul sâmbăta, duminica trebuia doar să arbitrez. Înregistram peștii pe o porțiune lângă co-echipierii mei. S-a menținut vremea ploioasă, apa avea în continuare o culoare gri. Echipa, la care am fost arbitru, și-a dat drumul mai greu. Primul pește a apărut după o oră. Imediat după asta au găsit locurile cu pești și nimfele prinzătoare. Primeam știri că toată lumea prinde câte ceva, mici și mari. Porțiunea de sus, unde noi am început în prima zi, a fost deasemenea fără succes, cei care pescuiau acolo, au prins 3-4 bucăți, la fel ca noi înainte. Istvan și Doki nu erau mulțumiți cu zona, s-a dovedit a fi foarte grea cu multe agăţături. Până la urmă au reușit să prindă câțiva pești mari, numărul de bucăți însă nu a fost deajuns. Le raportul telefonic, am și aflat că Istvan s-a săturat de suferință, așteaptă pe mal terminarea reprizei. Echipa,unde arbitram eu, nu a renunțat la luptă, am avut ce înregistra și fotografia până în ultima clipă.

Am început ultima zi cu un mic dejun copios

Asta spune tot despre condițiile meteorologice

Am găsit lipanii

István în acțiune

O peşte frumoasă

Lipan  zburător

Deja în mână

La sectorul de mai sus, apa era mai curată

Și eu am avut de măsurat şi fotografiat

Un alt pește care înseamnă puncte valoroase

Un păstrăv fario fabulos…

...și încă unu

Echipa noastră

Am terminat

Vremea și-a revenit până la începerea concursului de casting, respectiv anunțarea rezultatelor. La concursul de casting, participanţii trebuiau să-și dovedească abilitățile atât la precizie cât și la distanţă.
Clasamentul devenea în felul următor:
Locul I. - echipa Flyfishing Dedicated: Gál Zsolt, Raul Tătar și Adrian Trâmbițaș. Cel mai mare pește, un păstrăv de 44 cm, a fost deasemenea prins de această echipă, respectiv Gál Zsolt.
Locul II. – echipa Fly Kombat, Marius Neamț, Darius Buciu și Adrian Pop
Loul III. – Top Fly RiverLand, Adi Vlasiu, Mihai Lăpuște și Andrei Sălăgean.
Câștigătorii concursului de legat muște : I. Gál Zsolt, II. Györfi Zsolt, III. Cosmin Roșca și Nagy Zoltán, cu același punctaj.
La concursul de casting primul loc îi aparține lui Gál Zsolt, locul II Adrian Vlasiu, iar locul III lui Mihai Lăpuște.
Dealungul concursului au fost punctaţi 56 lipani, și 308 păstrăvi.

Cine dă mai departe?

Începe decernarea premiilor

Imediat își vor găsi gazda

Noi primim diplomă de participare

Györfi Zsolt, alias Borisz preia diploma pentru locul II obținut
la concursul de legat muște

Nu toată lumea a așteptat finalul, de aceea nu toți sunt prezenți pe poza în grup

În concluzie putem afirma, că evenimentul s-a desfășurat în condiții bune, cu niște mici incidente. Cred că membrii fiecărei echipe s-au simțit bine, noi cel puțin ne-am distrat.

Mai multe poze AICI.

Text: -Gothárd Ferenc Alpár-
Poze: -Györfi Zsolt /Gothárd Ferenc Alpár-

Înapoi

Comentariu - numai pentru utilizatori înregistrat

Înregistraţi sau autentificaţi.

#32013.06.27 10:18
borisz
 Tényleg jó kis verseny volt.egyeseknek
#22013.06.18 00:00
Ferenc
 :D
#12013.06.17 13:51
dakk
Jo kis verseny volt!...Egyeseknek!

Limba

• HU
  • RO

Pescărie

Horgászat a Duna-deltában

Parteneri

Erdélyi Nimród Erdélyi Horgász Energofish Zetavárpanzió Vadászaterdélyben Central and Eastern European Fly Fishing