Weboldalunk karbantartás alatt áll. Az esetleges kiesésekért, hibákért elnézést kérünk. Köszönjük!

Legyesek vetélkedtek a Nagy-Küküllőn

Versenyszinten 2013. Június 14. Péntek
Május 25. és 26, között az idén is lezajlott egy legyes verseny a Nagy-Küküllő felső szakaszán. Az elmúlt évekhez képest annyi változás történt, hogy ez alakalommal nem egyéni, hanem csapatos verseny zajlott, és egy csapatba három személy tartozott. A horgászat mellett egy légykötő verseny, valamint egy dobóverseny is helyet kapott. A szervezés oroszlánrészét a Flyfishing Dedicated klub vállalta fel, és társszervezőként a Nagy-Küküllő horgászegyesület is részt vett.

A májusi verseny volt az egyik legnagyobb létszámmal büszkélkedő legyes megmérettetés Romániában. Összesen 15 csapat jelentkezett, ami tulajdonképpen 45 horgászt jelentett. Röviden a szabályokról annyit, hogy egyszerre két csapattag horgászott, míg a harmadik személy egy másik csapatnál bíráskodott. Három forduló volt, és minden tag kétszer horgászhatott. A 16 centinél nagyobb halak kerültek pontozásra.
A tavalyi évben vettem részt először legyes versenyen, mint versenyző, és az idén Doki barátom hívásának eleget téve ismét rászántam magam, hogy belevágok. Ezúttal természetesen csapatban. A tímet András, alias Doki, István és jómagam alkottuk.  Nem feltétlenül az éremszerzés volt a cél, hanem egy kicsit benne lenni a sűrűjében, a nyüzsgésben. Lehet fejlődni, barátkozni és horgászni. Természetesen, aki versenyen indul, annak nem az a cél, hogy utolsó legyen, igyekszik minél előbbre törni, ami nem mindig sikerül a tervek szerint.

Szombaton reggel startolt a rendezvény, mondhatni jó hangulatban. Érkeztek is szépen sorban a horgászok az ország minden területéről az alapbázisul szolgáló panzióba. Itt és ekkor történt meg az iratkozás, a nevezési díjak kifizetése, a munkavédelem aláírása és a hasonló formaságok.

Reggeli csődület

Mindenki türelmetlenül várta, hogy a kisorsolt standon a vízbe gázolhasson, és felírassa a lajstromra az első halakat. Az időjárás a délelőtt folyamán kegyesnek bizonyult, napsütés és tiszta víz fogadta a jókedvű csapatokat. A mi kis brigádunkban István lett az első körben a bíró, Dokira és rám hárult a halfogó szerepe. Az egyértelmű volt, hogy a nimfák fognak nagy szerepet játszani, de sztrímerekről sem feledkeztünk el. A legfelső standot kaptuk, amit én annyira nem kedvelek (a sors játéka, hogy a tavaly is azt a szakaszt kaptam kezdésnek, akkor elég jól ment ott a halfogás), viszont társam lelkesedett, hisz a telepítésből azon a részen sok nagy pisztrángot fogtak alig pár nappal korábban. Reményekkel telve vágtunk neki az első fordulónak. Negyed óra eseménytelenség után kezdtem egy kicsit aggódni, hogy mégsem hemzsegnek annyira a nagy halak ezen a szakaszon, amint az korábban volt. Folyton barátomat figyeltem, hogy mikor görbül a botja egy bestia alatt, ő meg gondolom tőlem várta el ugyanezt, de egyelőre egyikünk sem remekelt. Társam törte meg a jeget, egy kisebb sebes pisztránggal. Legalább nem nullázunk, ez már biztos volt. Minden idegszálunkkal összpontosítva fésültük át a vizet. A nimfáinkkal minden követ körbetapogattunk. A három és fél óra horgászat alatt, rendesen végigpásztáztuk a szakaszt, az ígéretesebb helyeket többször is. Sűrűn cserélgettük a legyeket, igyekeztünk megtalálni az ütős nimfákat, az utolsó fél órában végig a hallegyeket vezetgettem, de a végeredmény sajnos elég gyengécske lett. Doki kikapart még két kispisztrángot és egy pért, én meg eljutottam egy kapásig, ami nem akadt. Értetlenül álltunk az első forduló végén, nem értettük hová lettek a nemrég betelepített nagy sebesek. Az alattunk lévő standokon elcsíptek néhányat, de a darabszám ott sem volt jelentős, viszont az összeadott centik jobban mutattak.

Kezdődhet a móka

Másoknál akadtak szép halak is

Ezekkel a példányokkal gyorsan gyűltek a centik

Bizony, ez már szép darab

A kifogója is boldog

Ez a hal is a jobbak közé tartozik

A lehangoló első forduló után ismét egy olyan szakaszra sorsoltunk, ahol apró halakat lehetett fogni. Az elmúlt évek alatt alig fogtam azon a részen említésre érdemes példányt. Barátaink horgásztak előttünk azon a standon, és 10 darab pontozható halat sikerült fogniuk, de a legnagyobbak is csak huszoncentisek voltak. Dokinak nem volt kedve az apróságokhoz. Az igazat megvallva nekem sem, de mivel én nem fogtam az első fordulóban, ezért én mentem Istvánnal. Közben az eső is rendesen rázendített, megadta a kezdő lökést a boldogság felé. Mire elkezdtük a horgászatot kicsit csitult, és a későbbikben el is állt, de a víz enyhén szürke lett. A nimfáknak ez nem számított, és amint kiderült a halaknak sem. István fogta meg az első halunkat, egy kis sebes pisztráng személyében. Majd nemsokára nálam is megtört a csend egy jobb pérnek köszönhetőn. Az első két órában társamnak szaporábban ment a halfogás, de ez a forduló vége felé megfordult, és én is kivettem a részem a pontszerzésből. Sajnos a sok kifogott hal között 10 darab mérhető példány akadt, amin egyenlően osztoztunk barátommal, mindketten 5-5 értékelhető uszonyost röptettünk a hálóba. Ez a mennyiség csak a szektorunk utolsó helyére volt elegendő, a többi csapat egy-két hallal jobbnak bizonyult. Azonban örvendtem, hogy azon a részen ennyit is fel tudtunk mutatni. A legtöbb esetben fél óra alatt áthorgászom azt a részt, vagy ki is hagyom, mivel nem a legjobb szakasz a folyón. Más helyeken egyes csapatok belebotlottak a telepített nagyobb sebesekbe is, amiből szépen begyűjtöttek.

Zsolt koncentrál…

…és fáraszt

Zoltán is fáraszt, viszont ezt a fogást nem mérik

Volt csapat, amelynél szép eredmény született a második forduló után

Az esti órák beszélgetéssel, a finom vacsora elfogyasztásával, és légykötéssel teltek. A légykötő versenyre is ekkor került sor. Két legyet, egy szárazat és egy nimfát kellett megkötniük a nevezőknek 15 perc alatt. Mindenki a saját szerszámaival és kapott anyagból dolgozott. A mintalegyekre legjobban hasonlító alkotások kerültek díjazásra.

Légykötésre fel

Zajlik a bírálat

És elérkezett az utolsó nap reggele. Nekem a horgászat lecsengett szombaton. A vasárnapi fordulóban bíráskodnom kellett. A csapatársaim mellett lévő standon jegyzeteltem a halakat. Az esős idő továbbra is tartotta magát, a víz még mindig szürkés volt kissé. A csapat, amelynél bíráskodtam, kissé nehezen indult be. Az első halra egy órát kellett várni, azonban ezt követőn megtalálták a haltartó helyeket és az eredményes nimfákat. Közben jöttek a hírek másoktól is, hogy mindenki fogdosgat, kicsit és nagyot egyaránt. A legfelső standon, ahol mi kezdtünk az első reggelen, továbbra sem nyitották ki a halcsapot, az ott horgászók 3-4 darabot fogtak, akárcsak mi korábban. István és Doki nem voltak kibékülve a standjukkal, nehéz pályának bizonyult a sok akadóval. Azonban végre sikerült fogniuk pár nagyobb halat is, de a darabszám nem volt kielégítő. Telefonon kértem tőlük helyzetjelentést, mint megtudtam Istvánnak elege van a szenvedésből, ő már a parton pihenve várja, hogy lefújják az utolsó fordulót. Ahol bíráskodtam, ott nem adták fel a horgászok, egészen az utolsó percig volt mit mérnem és fotóznom.

Egy kiadós reggelivel kezdtük az utolsó napot

Gondolom, ez mindent elárul az időjárásról

Ismét akadtak pérek

István akcióban

Egy szép fogás, ami nem volt ritka

Egy repülő pér

Már kézben

A felsőbb részeken tisztább volt a víz

Nekem is volt mit mérni, és fotózni

Egy újabb, értékes pontokat jelentő hal a horgon

Egy gyönyörű sebes…

..és egy újabb

A MI csapatunk

Immár levedlettünk, ennyi volt a horgászat

Az időjárás megkegyelmezett, és a dobóversenyre, valamint az eredményhirdetésre kisütött a nap. A casting versenyen célba- és távdobásban egyszerre kellett jeleskedjenek a nevezők.
A következőképpen alakult a helyezettek névsora:
I. helyen végzett a Flyfishing Dedicated csapat, azaz Gál Zsolt, Raul Tătar és Adrian Trâmbițaș. A legnagyobb halat is ez a csapat fogta, egy 44 centis sebes pisztráng képében, a kifogója Gál Zsolt volt.
II. hely, Fly Kombat csapat, Marius Neamț, Darius Buciu és Adrian Pop
III. hely, Top Fly RiverLand, Adrian Vlasiu, Mihai Lăpuște és Andrei Sălăgean.
A légykötő verseny díjazottai: I. Gál Zsolt, II. Györfi Zsolt, III. Cosmin Roșca és Nagy Zoltán, egyenlő pontszámmal.
A dobóversenyen első lett Gál Zsolt, második Adrian Vlasiu és a harmadik Mihai Lăpuște.
A halak részéről: 56 pér, és 308 pisztráng került kifogásra verseny folyamán.

Ki dob nagyobbat?

Kezdődik a díjátadás

Hamarosan gazdára találnak

Nekünk emléklapok jutottak

Györfi Zsolt, alias Borisz átveszi az oklevelet a légykötésben elért második helyért

Nem mindenki várta meg a végét, így kissé hiányos a csoportkép

Összegzésként elmondható, hogy jó hangulatban zajlott le a rendezvény egy kisebb incidenstől eltekintve. Szerintem minden csapat jól érezte magát, mi legalábbis igen.

Még több fotó ITT.

Szöveg: -Gothárd Ferenc Alpár-
Fotók: -Györfi Zsolt /Gothárd Ferenc Alpár-

Vissza

Hozzászólás - csak regisztrált felhasználóknak

Regisztráljon vagy jelentkezzen be.

#32013.06.27 10:18
borisz
 Tényleg jó kis verseny volt.egyeseknek
#22013.06.18 00:00
Ferenc
 :D
#12013.06.17 13:51
dakk
Jo kis verseny volt!...Egyeseknek!

Nyelv

• HU
  • RO

Horgászat

Horgászat a Duna-deltában

Partnereink

Erdélyi Nimród Erdélyi Horgász Energofish Zetavárpanzió Vadászaterdélyben Central and Eastern European Fly Fishing